
De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ) maakt het jou als cliënt gemakkelijk om een klacht te kunnen indienen, zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dient voor de zorgverlener om zich te kunnen verbeteren.
Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan. Ik wil dat je weet dat ik graag van je hoor als dit het geval is. Dus mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je. Wil je meer weten over welke rechten je hebt en hoe de klachtenprocedure is opgezet lees dan hieronder de vier te onderscheiden stappen. De stappen vind je ook terug in dit stroomschema:
Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.
Ik hoop je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, hoor ik dat graag.